Carnaval op Instagram
Over drie weken is het zover, het uitgesteld carnavalsweekend gaat dan van start. Door verhinderingen van onder andere corona heeft carnaval vorig jaar niet plaatsgevonden. De vraag was of het dit jaar hetzelfde zou gebeuren, maar door de verspoelende maatregelen gaat het toch door. De verenigingen zijn zich inmiddels hard aan het voorbereiden en willen er een groot feest van maken. Hoe kun je ervoor zorgen dat mensen ook meedoen aan het feest, en zich aanmelden voor de vereniging? Een van deze strategieën kan doormiddel van social media. Er zijn verschillende kanalen maar in dit geval springt Instagram hierbij uit!
Waarom Instagram?
Instagram is een onderdeel van de social media platformen. De afgelopen jaren heeft het zich flink ontwikkeld en staat nu hoog aangeschreven als platform. Mensen kunnen een foto of video delen met anderen, vervolgens liken en deze kan uiteindelijk weer gedeeld worden met anderen. Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden, de perfecte gedachte voor Instagram. Het dient in dit geval als een hulpdienst. Een hulpdienst als oplossing. Verenigingen kunnen foto’s en video’s laten zien hoe het eraan toegaat. Dit kan zijn het klaarmaken van de feesten, de voorbereidingen die verder worden getroffen en natuurlijk hoe het in de vereniging aan toe gaat. Het is belangrijk dat de mensen een sfeerimpressie krijgen zodat ze het gevoel kunnen ervaren. Dit zal ertoe kunnen leiden dat meer mensen bij de vereniging gaan aansluiten.
Waarom Chatkracht?
Chatkracht dient hierbij als online klantenservice voor de bedrijven. Denk hierbij aan het ontnemen van werk wat zorgt voor extra tijd. De chatspecialisten kunnen zo mensen helpen die vragen hebben over een bepaald onderwerp of mensen triggeren om ook verder te kijken dan de Instagrampagina. Het is dus een extra mogelijkheid die chatkracht creëert voor andere bedrijven. Het levert dus voor alle partijen een win-winsituatie op met alleen maar voordelen hierbij!